قطعات

چگونه بفهمیم ماشین شما به فیلتر سوخت جدید نیاز دارد؟

زمان تعویض فیلتر سوخت

زمان تعویض فیلتر سوخت

چگونه بفهمیم ماشین شما به فیلتر سوخت جدید نیاز دارد؟

وسایل نقلیه برای شروع و ادامه کار به مقدار مشخصی سوخت نیاز دارند، به همین دلیل است که نگهداری صحیح سیستم سوخت رسانی بسیار مهم است.

فیلتر سوخت به عنوان یک مانع عمل می کند که ناخالصی ها، رسوبات، زنگ زدگی یا آلاینده های موجود در سوخت را قبل از رسیدن به سیستم تزریق سوخت و در نهایت به موتور پاک می کند.

کاهش بهره وری سوخت، چراغ چک موتور و کندوپاش در هنگام شتاب گیری از جمله نشانه هایی هستند که ممکن است نیاز به تعویض فیلتر بنزین خود داشته باشید. در اینجا درباره نحوه اطلاع از اینکه ماشین شما به فیلتر بنزین جدید نیاز دارد بیشتر بیاموزید.

ماشین در حال مبارزه است یا نمی خواهد روشن شود

گرفتگی فیلتر بنزین یکی از دلایل رایجی است که ممکن است وسایل نقلیه برای روشن شدن مشکل داشته باشند یا در برخی موارد اصلاً روشن نشوند. این به این دلیل است که فیلتر بنزین مسدود شده مانع از عبور سوخت از آن و به داخل موتور می شود. در این شرایط به موتور خودروی شما سوخت کافی نمی رسد و از انجام مؤثر فرآیند احتراق جلوگیری می‌کند.

ماشین در حالی که شما در حال رانندگی هستید می میرد

اگر موتور شما به طور مداوم در حین رانندگی از بین می رود یا به طور مکرر در هنگام دور آرام از کار می افتد، ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلتر بنزین باشد. در بسیاری از موارد، وسیله نقلیه به طور عادی روشن می شود، اما در حین رانندگی متوجه کمبود نیرو خواهید شد. فیلترهای سوخت کثیف یا مسدود شده باعث گرسنگی سوخت موتور می شود.

ماشین می لرزد

در اکثر وسایل نقلیه، تجربه ارتعاشات خفیف معمول است. با این حال، اگر پشت چراغ توقف یا در ترافیک توقف و حرکت منتظر هستید و خودروی شما به حرکت در می‌آید، لرزش بیش از حد یا تقریباً در حال حرکت است، می‌تواند نشان دهنده گرفتگی در خط سوخت باشد  و به احتمال زیاد در فیلتر آن.

ماشین با سرعت کم مبارزه می کند

معمولا در بزرگراه ها وقتی با سرعت بالا حرکت می کنید مشکلی وجود ندارد ولی در سرعت پایین و دور آرام موتور به سختی کار می کند. این دقیقا مشکل فیلتر بنزین است.

سرعت‌ خودرو  در بزرگراه ها به سرعت جریان سوخت بالاتری نسبت به رانندگی آهسته‌تر نیاز دارند، که می‌تواند مشکل را پنهان کند، اما مشکل در سرعت‌های پایین‌تر، به‌ویژه با گذشت زمان، بیشتر محسوس می‌شود. 

 

شما می توانید برای خرید فیلتر بنزین اورجینال ماشین های خارجی، امریکایی و ژاپنی به قسمت فروشگاه سایت لوازم یدکی رضائی مراجعه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *