قطعات

چگونه دریچه گاز خودرو را تمیز کنیم؟

چگونه دریچه گاز خودرو را تمیز کنیم؟

چگونه دریچه گاز خودرو را تمیز کنیم؟

در ابتدا باید بپرسیم که آیا می شود دریچه گاز خودرو را تمیز کرد؟ و اگر می شود چگونه باید دریچه گاز خودرو را تمیز کنیم؟

یک ورودی هوای مطمئن برای همه موتورهای احتراق داخلی بسیار مهم است. بدنه دریچه گاز با توجه به میزان پا گذاشتن روی پدال گاز، هوای ورودی را کنترل می کند. همانطور که می توانید تصور کنید، هر چیزی که جریان هوا دارد در نهایت کثیف می شود و نیاز به تمیز کردن کامل دارد.
می‌توانید بدنه دریچه گاز را خودتان تمیز کنید، با استفاده از وسایل محافظ مانند دستکش و عینک ایمنی، ابزار تمیز کردن اولیه مانند پارچه‌ها و مسواک‌ها و یک اسپری تمیزکننده بدنه دریچه گاز تخصصی.

آیا می توانید بدنه دریچه گاز را خودتان تمیز کنید؟

بله، تمیز کردن بدنه دریچه گاز کاری است که می توانید خودتان انجام دهید. برای انجام کار نیازی به ابزار کارگاه تخصصی ندارید. درعوض، می توانید با استفاده از وسایل اولیه ای که از قبل در گاراژ خود دارید، بدنه دریچه گاز را کاملا تمیز کنید.

برای تمیز کردن بدنه دریچه گاز به چه موادی نیاز دارید؟

همانطور که قبلا خواندید، می توانید کار را انجام دهید و فقط به چند مورد برای تمیز کردن بدنه دریچه گاز نیاز دارید، مانند:
  • تجهیزات محافظ: هنگام تمیز کردن بدنه دریچه گاز باید از دست ها و چشمان خود محافظت کنید. بنابراین، دستکش های لاستیکی و محافظ های چشم هنگام انجام این کار تمیز کردن به خوبی به شما کمک می کنند.
  • محصولات تمیز کننده تخصصی: شما همچنین باید محصولات تمیز کننده بدنه دریچه گاز، مانند اسپری های فرموله شده مخصوص برای از بین بردن کثیفی از داخل بدنه دریچه گاز داشته باشید.
  • ابزار پاک کردن: در نهایت، به ابزارهایی برای پاک کردن نیاز دارید. یک پارچه میکروفیبر تمیز و مسواک برای انجام این کار کافی است.
هنگامی که این موارد را آماده کردید، می توانید شروع به تمیز کردن بدنه دریچه گاز خودرو خود کنید.

حتما بخوانید:

چگونه دریچه گاز خودرو را تمیز کنیم؟ 5 قدم آسان

فرآیند تمیز کردن بدنه دریچه گاز شامل 5 مرحله است. برای گذراندن هر مرحله وقت بگذارید، به خصوص اگر این اولین باری است که بدنه دریچه گاز را خودتان تمیز می کنید.
بنابراین، اگر تا به حال پرسیده اید، “سرویس بدنه دریچه گاز چیست؟” شما خوش شانس هستید در اینجا به نظر می رسد که این فرآیند چه در یک کارگاه حرفه ای انجام شود و چه خودتان آن را در خانه انجام دهید:
مرحله 1: آماده سازی
فرآیند تمیز کردن با آماده سازی دقیق شروع می شود. در مرحله اول، شما می خواهید لباس محافظ خود را بپوشید و مطمئن شوید که ابزار و لوازم شما در دسترس هستند.
مرحله 2: دسترسی
اکنون می توانید به بدنه دریچه گاز دسترسی پیدا کنید، آن را پیدا کنید و ورودی هوای لاستیکی متصل به آن را بردارید.
پیدا کردن آن می تواند در برخی از مدل های خودرو بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر این اولین بار است که این کار تمیز کردن را انجام می دهید.
مرحله 3: دریچه گاز را به حالت باز حرکت دهید
پس از دسترسی به بدنه دریچه گاز، باید دریچه گاز را به حالت باز حرکت دهید. این کار را با باز کردن صفحه دریچه گاز به صورت دستی با دستان خود انجام ندهید. این می‌تواند باعث بروز خطا در رایانه داخلی شود و بعداً مشکلات بیشتری ایجاد کند.
در عوض، باید روی پدال گاز داخل وسیله نقلیه قدم بگذارید. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، اگرچه داشتن یک کمکی برای شما راحت‌تر است.
هدف این است که دریچه گاز را به اندازه کافی باز کنید تا داخل آن بدون مانع تمیز شود.
مرحله 4: بدنه دریچه گاز را تمیز کنید
اکنون قسمت سرگرم کننده فرا می رسد: تمیز کردن قسمت های بدنه دریچه گاز که با خاک، کثیفی و زباله پوشانده شده است. محصول مخصوص تمیز کردن بدنه دریچه گاز خود را بردارید و مقدار مناسبی را در داخل بدنه دریچه گاز اسپری کنید.
به یاد داشته باشید که لازم نیست مقدار زیادی از آن را در بدنه دریچه گاز اسپری کنید تا مبادا موتور را با پاک کننده پر کنید و بعداً مشکلی ایجاد کنید.
در عوض بدنه دریچه گاز و صفحه آن را 3-4 بار اسپری کنید. سپس، قبل از پاک کردن آن با یک پارچه، چند لحظه به اسپری فرصت دهید تا آلودگی و کثیفی را از بین ببرد. برای از بین بردن لکه های سرسخت و کثیف می توانید از مسواک استفاده کنید..
مرحله 5: دوباره وصل کنید
هنگامی که مطمئن شدید که بدنه دریچه گاز به اندازه کافی تمیز است، ورودی هوای لاستیکی را که قبلاً در مرحله 2 برداشته اید، دوباره وصل کنید. هر گیره یا پیچ را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز محکم وصل شده است.
در آخر موتور را روشن کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

علائم  کثیف بودن دریچه گاز چیست؟

تمیز کردن بدنه کثیف دریچه گاز در ماشین شما می تواند بسیاری از علائم مرتبط با بدنه کثیف دریچه گاز را برطرف کند.
با توجه به اینکه بدنه دریچه گاز چگونه ورودی هوای موتور را کنترل می کند، تمیز نگه داشتن آن بسیار مهم است. در اینجا علائم بدنه کثیف دریچه گاز وجود دارد که تمیز کردن کامل آنها به راحتی برطرف می شود:
  • شتاب ناهموار: شتاب ناهموار یکی از رایج ترین مشکلات بدنه دریچه گاز است. بدنه کثیف دریچه گاز اجازه نمی دهد هوای بیشتری به موتور برای مقابله با نیازهای خودرو وارد شود.
  • کندی در دور آرام: بدنه دریچه گاز کثیف نیز می‌تواند باعث مشکلات ورودی هوا در زمانی که تقاضای کمی برای موتور وجود دارد، ایجاد کند که منجر به کندی دور آرام می‌شود.
  • مشکلات الکترونیکی: سنسورهای الکترونیکی کثیف در بدنه دریچه گاز می‌توانند داده‌های نادرستی ارائه دهند و در نتیجه اصلاحات نادرست مخلوط هوا و سوخت ایجاد شود.
  • بهره وری سوخت: مشکلات ورودی هوا ناشی از کثیف بودن بدنه دریچه گاز نیز می تواند در دراز مدت منجر به کاهش بهره وری سوخت شود.
  • توقف: در موارد شدیدتر، بدنه کثیف دریچه گاز می تواند باعث از کار افتادن کامل موتور شما شود.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *