قطعات

علائم کم بودن روغن ترمز چیست؟

علائم کم بودن روغن ترمز چیست؟
علائم کم بودن روغن ترمز چیست؟
روغن ترمز یک ماده غیر قابل تراکم در خطوط ترمز است که در سیستم ترمز خودروی شما حیاتی است. کلاچ ها، کالیپرها و پدال های ترمز را روغن کاری می کند. روغن ترمز نیرو را به فشار منتقل می کند، که وقتی به پدال ترمز که به تمام اجزای سیستم ترمز متصل می شود، نیرو وارد می کنید، وسیله نقلیه شما را متوقف می کند.
در صورت ناکافی بودن مایعات، سیستم ترمزی که آن را روغن کاری می کند ممکن است در اوج عملکرد عمل نکند. عاقلانه است که فوراً آن را در یک مکانیکی دوباره پر کنید تا از تصادف جلوگیری شود. برای کاهش احتمال تصادف که می تواند تغییرات دائمی در زندگی شما ایجاد کند، کارشناسان خودرو سطح روغن ترمز شما را بررسی می کنند. بنابراین، هنگامی که علائم زیر را در مورد کم بودن روغن ترمز مشاهده می کنید، باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا یک متخصص را برای بررسی علل کم شدن مایع ترمز و رفع آنها تعیین کنید.

علائم کم بودن روغن ترمز چیست؟

 

مشکلات پدال و لنت ترمز

اگر درگیر کردن پدال ترمز برای شما سخت است، واضح است که روغن ترمز در حال تمام شدن است و شما نیاز به تعویض فوری دارید. لنت ترمز همچنین می تواند در هنگام ترمز لرزش ایجاد کند و این نشان دهنده احتمال کم شدن روغن ترمز است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید قبل از تداوم مشکل که منجر به آسیب غیرقابل تصور به شما و وسیله نقلیه شما می شود، به نزدیک ترین مکانیکی مراجعه کنید.

فعال سازی غیر معمول ABS

ABS زمانی فعال می شود که در جاده لغزنده ترمز می کنید. اما هنگامی که چرخ‌های خودروی شما در جاده خشک می‌چرخد،ABS فعال می‌شود، باید سیستم ترمز و مایعات را بررسی کنید. این نشانه کم بودن روغن ترمز و نیاز به پر کردن مجدد توسط مکانیک مجرب است.

چراغ های هشدار

وقتی چراغ‌های هشدار سیستم ترمز را روشن می‌بینید، نشان‌دهنده ناکافی بودن روغن ترمز در خودروی شما برای انتقال فشار به ترمز است. این علامت را نادیده نگیرید و باید فوراً مشکل را به مکانیک بفرستید تا هرگونه نشتی در سیستم ترمز را بررسی کرده و آنها را برطرف کند. اجزای سیستم ترمز، از جمله سیلندر اصلی، شیلنگ ها و خطوط ترمز ممکن است به دلیل سایش و پارگی نشت کنند. متخصص می تواند نشتی ها را مهر و موم کند و در صورتی که رفع نشتی سخت باشد قطعات را تعویض کند.
شما می توانید روغن ترمز ماشین های خارجی خود را در فروشگاه رضائی یدک بیابید و با خیال راحت از اصل بودن، در کمترین زمان ممکن در هرکجای ایران درب منزل تحویل بگیرید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *