قطعات

علائم خرابی سیستم خنک کننده خودرو

علائم خرابی سیستم خنک کننده خودرو

علائم خرابی سیستم خنک کننده خودرو

وقتی موتور ماشین خود را روشن می کنید، دمای موتور شروع به بالا رفتن می کند. اگر دمای آن در سرتاسر مسیری که می پیمایید تنظیم نشود، موتور ممکن است بیش از حد گرم شود و آسیب جدی ایجاد کند. برای جلوگیری از چنین احتمالی، خودروهای مدرن با سیستم های خنک کننده خودکار متشکل از رادیاتور، ترموستات و فن عرضه می شوند. با این حال، سیستم خنک کننده نیز می تواند به مرور زمان خراب شود. در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد سیستم خنک کننده شما مشکل دارد:

علائم خرابی سیستم خنک کننده خودرو

علائم خرابی سیستم خنک کننده خودرو

افزایش دما

این یکی از اولین علائمی است که هنگام از کار افتادن سیستم خنک کننده متوجه آن خواهید شد. اگر گیج دما به طور غیر عادی بالا می رود به این معنی است که موتور بیش از حد گرم می شود و سیستم خنک کننده در پایین نگه داشتن دما موثر نیست. بنابراین، هنگامی که متوجه شدید که گیج دمای خودروتان به طور غیرعادی بالا می‌رود، باید بدانید که موتور ممکن است بیش از حد گرم شده باشد و قبل از پیشرفت مشکل، باید سریعا به مکانیکی رفته و مشکل را بررسی و حل کنید.

بخار سفید

هنگامی که موتور بیش از حد گرم می شود، ممکن است متوجه دود یا بخار سفیدی شوید که از زیر کاپوت خارج می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، برای اینکه به ماشین خود استراحت دهید، باید جلو بروید. سپس باید با مکانیک تماس بگیرید تا متوجه شوید مشکل چیست و سریعا در جهت رفع مشکل اقدام کنید.

نشت مایع خنک کننده قابل مشاهده

اگر متوجه یک گودال مایع سبز رنگ و خوشبو روی زمین زیر ماشین خود شدید، ممکن است ضد یخ از سیستم خنک کننده نشت کند. این ممکن است باعث شود سطح مایع خنک کننده به میزان قابل توجهی کاهش یابد و موتور شما را مستعد گرم شدن بیش از حد کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، لازم است به محض اینکه متوجه نشت مایع خنک‌کننده شدید، به تعمیرگاه مراجعه کنید.
یکی از دردناک و خطرناک ترین اتفاقی که برای خودروی شما می تواند رخ دهد، گرم شدن بیش از حد موتور است که در صورت متوجه نشدن این نکته می تواند هزینه های بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید. با توجه به دستمزد های این روزهای مکانیک ها و هم چنین گران شدن قطعات خودرو شما می توانید با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد و بررسی به موقع و زود هنگام علائم از چنین هزینه هایی در امان باشید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *