قطعات

اهمیت زمان بندی تعویض تسمه تایم

اهمیت زمان بندی تعویض تسمه تایم

اهمیت زمان بندی تعویض تسمه تایم

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری خودرو می شود، اکثر مردم  کمترین توجه را به تسمه تایم خودروی خود دارند و شاید آخرین گزینه باشد.

در مراقبت از وسیله نقلیه خود، باید قطعات را قبل از خرابی کامل تعویض کنید تا از تعمیرات گران قیمت جلوگیری کنید. وقتی نوبت به تسمه تایم می رسد، باید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به موتور وارد شود، و هزینه های گزافی را روی دستتان بگذارد.

تسمه تایم وظیفه زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها را بر عهده دارد. با گذشت زمان، چیزی جزء لاستیکی فرسوده نمی شود و ممکن است شکسته شود. شما می می بایست قبل از این اتفاق آن را تعویض نمایید زیرا در غیر اینصورت زیرا می تواند به پیستون ها ضربه بزند. تسمه تایم معمولاً بین 96500 تا 160000 کیلومتر (بسته به  مدل وسیله نقلیه شما) باید تعویض شوند. در خدمات تعمیر و نگهداری معمولی خود، به راحتی از تکنسین خود بخواهید تسمه تایم شما را بازرسی کند.

 

اهمیت زمان بندی تعویض تسمه تایم

اهمیت زمان بندی تعویض تسمه تایم

نشانه هایی که تسمه تایم شما نیاز به تعویض دارد

  • صداهای تیک تیک
  • موتور خاموش می شود
  • مشکل روشن شدن موتور
  • کاهش فشار روغن
  • لعاب و ساییدگی روی تسمه

تعویض تسمه تایم کار پیچیده ای است که باید آن را به متخصصان بسپارید. برای برداشتن و تعویض تسمه تایم قدیمی به کار شدید نیاز است. وقتی تسمه تایم خود را قبل از پاره شدن تعویض می کنید، هزینه بسیار کمتری نسبت به زمانی که تسمه تایم خراب به ماشینتان آسیب می زند پردخت می کنید.

اگر شماهم تا قبل از خواندن این مقاله حواستان به تسمه تایم خودروتان نبوده است و حس می کنید وقت تعویض آن رسیده است می توانید از فروشگاه لوازم یدکی رضایی تسمه تایم مناسب ماشین خود را تهیه نمایید.

فروشگاه لوازم یدکی رضایی کلیه قطعات ماشین های خارجی اعم از امریکایی و ژاگنی را برای مشتریان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فراهم آورده است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *