قطعات

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی و روش های رفع آن

خودرویی که هنگام رانندگی ناگهان خاموش می شود، می تواند بسیار خسته کننده باشد. در اینجا شایع ترین علل و راه های رفع آنها را برای شما توضیح داده ایم …

آیا با این مشکل آزاردهنده مواجه می شوید که خودروی شما هنگام رانندگی خاموش می شود؟ نگران نباشید، ما به شما کمک خواهیم کرد! در این مقاله دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی و رفع آن آورده شده است

وقتی صاحب ماشین هستید، مسئولیت مراقبت از آن بر عهده شماست. شما باید به طور مداوم روغن، گاز، مایع خنک کننده و غیره را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خودروی شما برای مدت طولانی سالم بماند. در وسایل نقلیه مدرن، سنسورها و عملکردهای زیادی وجود دارد که باعث می شود خودروی شما به خوبی کار کند. داشتن دانش اولیه از وسیله نقلیه خود می تواند به شما در مقابله با یک مشکل مکانیکی مانند خاموش شدن خودرو در حین رانندگی کمک کند. اما چه چیزی می تواند باعث خاموش شدن خودرو در حین رانندگی شود؟

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی :

۱. سنسور دور موتور (موقعیت میل لنگ) معیوب

شایع ترین دلیل خاموش شدن خودرو در حین رانندگی، نقص سنسور دور موتور (موقعیت میل لنگ ) است. سنسور دور موتور یا موقعیت میل لنگ برای کارکرد موتور خودروی شما در اکثر مدل های خودرو ضروری است. همچنین در برخی از مدل های خودرو یک سنسور موقعیت میل بادامک دارید که در صورت وجود مشکل خودرو از سنسور میل بادامک استفاده می کند. با این حال، سنسور موقعیت میل لنگ معیوب ممکن است گاهی اوقات باعث توقف کامل خودرو نشود. اگر خودروی شما مجهز به سنسور موقعیت میل لنگ معیوب است اما سنسور میل بادامک ندارد باید آن را تعویض کنید.

۲. پمپ بنزین یا سیستم تامین سوخت معیوب

یک پمپ بنزین مقدار صحیح سوخت را به موتور انژکتورها می رساند. اگر پمپ بنزین سوخت مناسبی را به موتور نرساند، موتور خاموش می شود و شما سرگردان می شوید. خبر بد این است که هیچ جایگزین کمکی ای برای پمپ بنزین معیوب وجود ندارد. شما باید آن را تعمیر کنید یا یک مورد جدید بخرید. دلیل دیگر ممکن است این باشد که فیلتر بنزین شما مسدود شده است، بنابراین پمپ بنزین نمی تواند سوخت را از طریق آن پمپ کند.

فیلتر سوخت قطعه کوچکی است که تنها وظیفه آن تمیز کردن سوختی است که وارد موتور می شود. اگر فیلتر بنزین مسدود شود، سوخت وارد شده به سیستم ناکافی بوده و موتور خاموش می شود.

خوشبختانه تعویض فیلتر بنزین برای شما آسان است. بیشتر پمپ های سوخت داخل باک بنزین نصب می شوند. یک راز کوچک مکانیکی این است که وقتی ماشین خاموش می شود، با پا یا چیزی شبیه به آن به باک بنزین ضربه بزنید. اگر ماشین در آن زمان روشن شود، به احتمال زیاد پمپ بنزین شما مشکل دارد. مراقب باشید که با هیچ جسم تیزی به آن ضربه ندهید، زیرا مخازن سوخت از پلاستیک ساخته شده اند و ممکن است سوراخی در آن ایجاد کنید.

اگر ماشین شما در حین رانندگی خاموش می شود اما بلافاصله دوباره راه اندازی می شود، اغلب می تواند به دلیل پمپ بنزین معیوب باشد.

۳. باک سوخت خالی

اکثر دارندگان خودرو احتمالاً می دانند که هنگام رانندگی باید سطح سوخت خود را هر از چند گاهی چک کنید. اگر سوخت کافی برای رانندگی خود دارید، عالی است، اما اگر سنجش گر سوخت یا فرستنده سطح سوخت شما معیوب شده و سطح سوخت واقعی را در خودروی شما نشان نمی دهد، ممکن است به مشکل بزرگی بخورید . یک راه آسان برای اینکه ببینید آیا گیج یا سنسور سطح سوخت شما مشکلی دارد یا نه این است که 1 گالن (4 لیتر) سوخت را پر کنید تا ببینید عقربه تغییر وضعیت میدهد یا خیر .

۴. مشکلات دینام

دینام تامین برق در وسیله نقلیه شما را مدیریت می کند. اگر ماشین شما ناگهان از کار بیفتد، دینام ممکن است خراب شده باشد. دینام معیوب، منبع تغذیه اجزای حیاتی خودرو را قطع می کند و متوجه خواهید شد که چراغ ها در داشبورد خاموش می شوند یا موتور به طور ناگهانی برق از دست می دهد.

اگر دینام شما خراب است، یکی از علائم اصلی که تجربه خواهید کرد، چراغ قرمز باتری روی داشبورد شما است که هر از گاهی روشن می شود. اگر ماشین شما هنوز برق دارد و موتور استارت بعد از خاموش شدن در حین رانندگی کار می کند، مشکل دیگری وجود دارد. در این حالت دینام مقصر نیست.

۵. سوئیچ احتراق معیوب

گاهی اوقات، سوئیچ معیوب استارت می تواند باعث خاموش شدن خودرو در حین رانندگی شود. سوئیچ استارت در پشت قفل احتراق قرار دارد و با چرخاندن کلید برای روشن کردن خودرو، چرخانده می شود. در داخل این کلید، صفحات فلزی ریز می توانند خوردگی و زنگ زدگی ایجاد کنند. اگر این اتفاق بیفتد و یکی از این صفحات اتصال قطع شود، کل جرقه خاموش می شود. این همچنین باعث می شود که کل موتور بلافاصله خاموش شود.

خوشبختانه، این مشکل به راحتی قابل بررسی است. وقتی ماشین خاموش می شود، بررسی کنید که آیا هنوز چراغ ها/چراغ های احتراق روی داشبورد شما هنوز روشن اند یا خیر. اگر چراغ های داشبورد خاموش شوند ، احتمال خرابی سوئیچ احتراق وجود دارد.

۶. سنسورهای ناکارآمد

خودروهای مدرن دارای سنسورهای زیادی برای بهینه سازی مخلوط هوا و سوخت برای مصرف بهینه سوخت هستند. اگر یکی از سنسورها از کار بیفتد و خاموش باشد، ممکن است موتور خودروی شما به کلی خاموش شود . اگر متوجه شدید که خودروی شما در حین رانندگی خاموش می‌شود اما پس از آن دوباره روشن می‌شود، یا اگر هنگام توقف در دور آرام یا کاهش سرعت خاموش می‌شود، می‌تواند ناشی از معیوب بودن سنسور موتور باشد که می‌تواند باعث ترکیب نادرست هوا و سوخت شود .


حتما بخوانید:
دلیل بالا و پایین شدن دمای ماشین
علائم خرابی صفحه کلاچ

نحوه تعمیر خودرویی که هنگام رانندگی خاموش می شود

۱. ولتاژ دینام را بررسی کنید

کاری که باید انجام دهید این است که ولتاژ دینام را با موتور روشن بررسی کنید. اصولاً باید ترمزهای اضطراری را بگیرید و موتور را روشن کنید و ولتاژ باتری خودرو را با مولتی متر اندازه بگیرید. اگر ولتاژ زیر 12.5 ولت دریافت کردید، ممکن است دینام یا سیستم شارژ شما مشکل داشته باشد.

۲. مخزن سوخت را پر کنید

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد که باید باک سوخت را پر کنید، اما ممکن است در واقع سوخت کمی داشته باشید . سوخت کم می تواند باعث از کار افتادن موتور در هنگام رانندگی در سرعت های بالاتر شود زیرا پمپ بنزین به جای سوخت، هوا را می مکد. همچنین این خطر وجود دارد که سنسور سنجش گر سوخت در باک شما معیوب باشد و سطح سوخت شما پایین باشد حتی اگر نشانگر سوخت شما بگوید پر است. بنابراین می توانید با باز کردن درب بنزین و اضافه کردن کمی سوخت درست بودن یا نبودن آن را بررسی کنید.

۳. فشار سوخت را بررسی کنید

فشار پایین سوخت یکی دیگر از مشکلات رایج در زمانی است که خودروی شما هنگام رانندگی خاموش می شود، بنابراین باید فشار بنزین را در ماشین خود بررسی کنید.

بهترین راه برای بررسی فشار سوخت، اتصال یک فشارسنج دستی به ریل یا خط سوخت است. همچنین می‌توانید از یک اسکنر تشخیص برای اندازه‌گیری فشار سوخت استفاده کنید. مشخصات فشار سوخت خودروی خود را بررسی کنید و اگر متوجه شدید که فشار بنزین کم است، باید فیلتر بنزین، پمپ بنزین و تنظیم کننده فشار سوخت را بررسی کنید.

۴. سرعت سنج را بررسی کنید

سرعت سنج روی داشبورد شما اطلاعات را از سنسور دور موتور (سنسور موقعیت میل لنگ ) در اکثر مدل های خودرو دریافت می کند. اگر متوجه شدید که سرعت سنج شما هنگام خاموش شدن خودرو در حین رانندگی کار نمی کند، یا اگر هنگام روشن کردن موتور عقربه دور موتور حرکت نمی کند، می تواند به این معنی باشد که سنسور موقعیت میل لنگ یا سنسور موقعیت میل بادامک مشکل دارد.

۵. چراغ های داشبورد را بررسی کنید

نکته بعدی که باید بررسی کنید، چراغ‌های داشبورد شما هنگام خاموش شدن ماشین شما است. اگر متوجه شدید که چراغ‌های داشبورد هنگام خاموش شدن موتور خودرو خاموش می‌شوند، این ممکن است نشان دهنده مشکل در سوئیچ استارت باشد. اما همانطور که قبلا در مورد آن صحبت کردیم می تواند ناشی از ولتاژ پایین باتری به دلیل مشکل دینام نیز باشد. اگر اینطور است، قطعاً باید هر دوی این موارد را بررسی کنید.

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی

دلایل خاموش شدن خودرو هنگام رانندگی

۶. با یک مکانیک حرفه ای صحبت کنید

اگر همه موارد فوق را امتحان کرده اید اما ماشین شما همچنان هنگام رانندگی خاموش می شود، ممکن است عاقلانه باشد که از یک متخصص کمک بگیرید. اگرچه ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، اما ممکن است عاقلانه باشد که از شخصی که قبلاً بارها با این موضوع برخورد کرده است کمک بگیرید.در این صورت دیگر نگران نخواهید بود که به جای پیدا کردن مشکل قطعات اشتباه را تعویض کنید و خرج بیشتری را متحمل شوید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *