قطعات

دلایل قطع شدن برق ماشین

دلایل قطع شدن برق ماشین

دلایل قطع شدن برق ماشین + نحوه رفع آن

همه ما قبلاً با باتری از کار افتاده سر و کار داشته ایم ، اما اگر اصلاً برقی به ماشین نرسد، چه کار می کنید؟ مهم است که با بررسی دلایلی که ماشین شما اصلاً برق ندارد شروع کنیم. هنگامی که تمام دلایل ممکن را دانستید ، می توانید شروع به تعمیر آن کنید. در این راهنما، ما مهمترین دلایل قطعی برق خودرو شما را بررسی خواهیم کرد. شاید به چند مورد از آنها فکر نکرده باشید. همچنین نحوه رفع آن را به شما نشان خواهیم داد. در پایان محتوا به سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

دلایل قطع شدن برق ماشین

 

1. از کار افتادن باتری ماشین

گاهی اوقات، هنگامی که باتری ماشین از بین می رود، هنوز هم می توانید مقداری برق به وسیله نقلیه برسانید. با این حال، اگر باتری کاملاً خالی شده باشد، نمی‌توانید ماشین را روشن کنید. بیشتر باتری های خودرو بین سه تا پنج سال عمر می کنند. اگر باتری ماشین شما قبل از آن زمان از بین رفته باشد، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد.

2. سوختن فیوز های اصلی

یک جعبه فیوز در داخل کابین وسیله نقلیه شما قرار دارد. بسیاری از قطعات الکترونیکی و خودرو از طریق این جعبه فیوز کنترل می‌شوند. در حالی که یک فیوز می تواند در این جعبه از کار بیفتد اما منجر به قطع کامل برق نشود. با این حال، یک فیوز نیز در زیر کاپوت قرار دارد که به عنوان مرکز توزیع برق شناخته می شود. اگر یکی از این فیوزهای اصلی از کار بیفتد ،برق خودروتان کاملا قطع می‌شود.

3. شل شدن کابل باتری

شاید باتری خراب نشده باشد ، اما همچنان باتری مشکل ایجاد کند. شل بودن اتصال باتری می تواند از روشن شدن خودرو جلوگیری کند و شما را از برق رسانی باز دارد. حتی اگر درست به نظر برسد، هر نشانه ای از خوردگی در سیم های باتری نیز می تواند مقصر روشن نشدن باتری باشد.

4. مشکل سوئیچ احتراق

هنگامی که کلید را می چرخانید، لوازم جانبی خودرو نیروی برق مورد نیاز برای کار را دریافت می کنند. اگر برق خودرو قطع شده باشد ، ممکن است به این دلیل باشد که سوئیچ احتراق کار نمی کند. اجزای جرقه زنی دیگری نیز وجود دارند که بخشی از سیستم هستند، اما مانند سوئیچ نباید باعث قطع کامل برق شوند. اگر سیم پیچ یا ماژول احتراق از کار بیفتد، همچنان به انرژی باتری برای راه اندازی چراغ های جلو و سایر ویژگی ها دسترسی خواهید داشت.

5. مشکل دینام

دینام خودرو وظیفه شارژ کردن باتری خودرو را در حین کارکرد موتور بر عهده دارد. اگر دینام خراب شود، باتری قدرت خود را از دست می دهد و نمی توانید ماشین را روشن کنید یا هیچ ویژگی برقی را استفاده کنید. بسیاری از مردم تا زمانی که باتری را شارژ نکنند و دوباره تکرار شود، متوجه خرابی دینام نمی شوند. علاوه بر این، ممکن است باتری را فقط برای اینکه متوجه شوید دینام باعث ایجاد مشکل شده است، تعویض کرده باشید.

6. مشکل استارت

وقتی استارت از کار بیفتد، نمی‌توانید ماشین را به حرکت درآورید. بدون کارکرد خودرو، برخی از قطعات برق نخواهند داشت. البته اگر باتری شارژ داشته باشد برخی ویژگی ها مثل ضبط و چراغ های جلو را می‌توانید بدون استارت استفاده کنید .

 


حتما بخوانید:

کار نکردن فن رادیاتور

علائم خراب بودن دینام

چرا ماشینم استارت میخورد و روشن نمی شود


چگونه یک ماشین بدون برق را تعمیر کنیم

اگر می خواهید به جاده برگردید، باید مشکل برق را که دارید برطرف کنید. ما چند مرحله را برای تعمیر خودرویی که برقش قطع شده در زیر آورده ایم . با این حال، هرگز نباید کاری متناقض با دفترچه راهنمای خدمات خودرو خود انجام دهید.

1. باتری ماشین را بررسی و شارژ کنید

ما به شما توصیه می کنیم با بررسی باتری ماشین خود شروع کنید. اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. بسیاری از فروشگاه های قطعات خودرو تست و نصب باتری را رایگان ارائه می دهند.اگر می خواهید خودتان آن را بررسی کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک مولتی متر است. در حالی که ماشین خاموش است و پروب ها با پایانه های باتری تماس دارند، مولتی متر شما باید 12.2 تا 12.6 ولت را نشان دهد. اگر اینطور نیست، باید آن را شارژ کنید .

2. کابل های باتری را بررسی کنید

اگر باتری شارژ دارد، می توانید اتصالات را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری نیست. با جستجوی هرگونه نشانه ای از خوردگی شروع کنید. علاوه بر این، اگر هر یک از کابل ها یا اتصالات شل است، اکنون زمان سفت کردن آنها است. خوشبختانه، انجام این تعمیر ارزان است و تکمیل آن زمان زیادی نمی برد. هنگام برخورد با باتری خودرو احتیاط کنید. اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، بهتر است به مرحله شماره شش بروید.

3. فیوزها را بررسی کنید

همیشه این احتمال وجود دارد که فیوز از کار بیفتد و منبع تغذیه خودرو شما را مختل کند. برای بررسی فیوزها می توانید از مولتی متر استفاده کنید. آن را روی اهم تنظیم کنید و لیدهای پایانه های فیوز را لمس کنید. اگر OL را دریافت کردید، آن فیوز سوخته است و باید تعویض شود. تعویض فیوز سوخته زمان زیادی نمی برد. فقط مطمئن شوید که نسخه جدیدی که نصب می‌کنید همان آمپری است که دارید جایگزینش می‌کنید .

4. سوئیچ احتراق را بررسی کنید

برای تشخیص خراب بودن سوئیچ احتراق، به تخصص بیشتری نسبت به کار با باتری نیاز دارید. ابتدا باید اتصال الکتریکی به سوئیچ احتراق را پیدا کنید. معمولاً در ستون فرمان یافت می شود. برای رسیدن به سوئیچ احتراق، باید تعدادی از قطعات تزئینی را جدا کنید. هنگامی که به آن رسیدید، یک بازرسی بصری می تواند سیم های سوخته یا شکسته را نشان دهد.

5. سیستم شارژ را تشخیص دهید

اگر به نظر می رسد باتری را در حالی که موتور در حال کار است شارژ نمی‌شود و همچنان ماشین در حال خاموش شدن است، مشکل می تواند دینام باشد. بسیاری از فروشگاه های قطعات خودرو نیز خرابی دینام را تشخیص می دهند. اگر می توانید ماشین را روشن کنید، می توانید دینام را با یک مولتی متر تست کنید. در حالی که موتور در حال کار است، در صورتی که همه چیز درست کار کند، مقدار مولتی متر شما باید حدود 13.5 تا 14.5 باشد.

6. با یک متخصص تماس بگیرید

رسیدگی به مسائل خودرو همیشه آسان نیست، به خصوص اگر بخواهید به موقع به جایی برسید. وقتی ماشین تمام قدرت الکتریکی خود را از دست می دهد و روشن نمی شود، مشکلات بزرگی برای کشف کردن دارید. شاید شما زمان یا تخصص لازم برای انجام آن را به تنهایی نداشته باشید و این اشکالی ندارد. برای کمک بیشتر می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و یا به مکانیکی بروید . هنگام انتخاب یک تعمیرگاه خودرو برای استفاده، نظرات مشتریان آنلاین را با دقت مطالعه کنید. به نظر می رسد این روزها همه مکانیک هستند، اما تعداد بسیار کمی از آنها واقعاً کار خوب انجام می دهند.

سوالات متداول در مورد دلایل قطع شدن برق ماشین

چگونه متوجه شویم ماشین هیچ برقی ندارد ؟

زمانی ماشین هیچ برقی ندارد که وقتی می خواهید موتور را روشن کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. هیچ صدایی از موتور در تلاش برای روشن شدن یا صدای کلیک نمی شنوید. علاوه بر این، شما نمی توانید هیچ یک از وسایل الکترونیکی خودرو مثل ضبط ، لامپ و … را روشن کنید.

چگونه یک ماشین که برقش قطع شده را تعمیر کنیم ؟

می توانید با تلاش برای روشن کردن باتری شروع کنید. اگر باتری تمام شده باشد، ممکن است این همان چیزی باشد که برای تعمیر به آن نیاز دارید یعنی تعویض باتری. با این حال، ممکن است مشکلات بزرگتری در مورد دینام، اتصالات باتری، سوئیچ احتراق یا فیوزها وجود داشته باشد. چند تشخیص سریع را انجام دهید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

چرا ماشین من در حالیکه باتری تمام نشده روشن نمی‌شود ؟

سوئیچ استارت ممکن است کار نکند و از روشن کردن خودرو جلوگیری کند. علاوه بر این، کابل‌ها یا سیم‌ها ممکن است قطع شده یا خورده باشند، که باعث می‌شود خودروی شما برق مورد نیاز خود را دریافت نکند. علاوه بر این، ممکن است فیوزی منفجر شده باشد که مسئول راه اندازی موتور است و به دلیل نرسیدن برق نمی‌تواند موتور خودرو را روشن کند

جمع بندی :

با این اوصاف و طبق محتوایی که با هم خواندیم ، دلایل مختلفی برای برق نداشتن خودرو مثل تمام شدن باتری ، سوختن فیوز ، شل شدن کابل باتری ، مشکل سوئیچ احتراق ، مشکل دینام و مشکل استارت وجود دارد و برای تشخیص آن ، اگر حرفه ای نیستید بهتر است خودرو را نزد یک مکانیک ماهر ببرید تا تمامی احتمالات را بررسی کرده و برق خودرو شما ر تعمیر کند .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *