قطعات

دلیل صدا دادن لنت ترمز

دلیل صدا دادن لنت ترمز

دلیل صدا دادن لنت ترمز چیست؟ و روش های رفع آن

آیا خودروی شما هنگام ترمزگیری صدای خرخر می دهد؟ دلیل آن میتواند خیلی چیزها باشد. مقاله ما را بررسی کنید تا دلایل و راه حل های این مشکل را بیابید و جواب سوال های خود را بگیرید …

وقتی روی ترمز میزنید ، آخرین چیزی که می خواهید بشنوید صدای خراش است. این اغلب هشدار دهنده تر از صدای جیر جیر معمولی است که هنگام برخورد لنت رخ می دهد. به علاوه، صدا می تواند آنقدر بلند شود که افراد دیگر در حین رانندگی به شما نگاه های خنده دار بکنند.

بنابراین، چه چیزی باعث این صدای خراش در هنگام ترمزگیری می شود و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟ در این محتوا ، تمام دلایل احتمالی مشکلات ترمز را بررسی می کنم. همچنین نحوه رفع مشکل را برای افزایش ایمنی و سر و صدای کمتر توضیح می دهیم. در پایان مقاله، در نهایت به سوالات اصلی ترمز شما پاسخ داده می شود.

دلیل صدا دادن لنت ترمز و صدای ساییدن هنگام ترمز

ترمزهای ساینده اغلب به دلیل فرسوده شدن لنت ترمز، چرخاندن چرخاننده یا گیر کردن چیزی در کالیپرها ایجاد می شوند. همچنین می‌تواند ناشی از شکستگی لنت‌های ترمز، لنت‌های بی کیفیت، یا اگر مدتی است که ماشین خود را رانندگی نکرده‌اید، ایجاد شود. با یک تشخیص مناسب، می دانید که چگونه این مشکلات را رفع کنید . در اینجا رایج ترین دلایلی را که ممکن است هنگام پا گذاشتن روی ترمز صدای خراش را بشنوید را بررسی میکنیم .

۱. لنت ترمز فرسوده

هنگامی که لنت های ترمز بیش از حد فرسوده شوند، صدای ترمز را خواهید شنید. لنت ها از فولاد، گرافیت، برنج یا مس ساخته شده است. همانطور که این ماده فرسوده می شود، پشتی فلزی در معرض دید قرار می گیرد، که باعث ایجاد صدای ساییدن می شود. هنگامی که ترمزها برای اولین بار خراب می شوند، صدای جیرجیر تولید می کنند. اگر بتوانید آنها را قبل از فراتر رفتن از این مقدار جایگزین کنید، ممکن است هرگز صدای خر خر بلند را نشنوید. لنت های ترمز بسته به نوع انتخابی شما بین 40 هزار تا 100 هزار کیلومتر دوام خواهند داشت.

۲. سنگ بین روتور و کولیس گیر کرده است

اگر حتی زمانی که ترمز نمی‌کنید صدای خراش ایجاد می‌شود، ممکن است چیزی بیشتر از مشکل لنت‌ها باشد. در واقع، ممکن است زباله هایی مانند سنگ در کولیس گیر کرده باشد. در صورت عدم کنترل، این سنگ آسیب بیشتری به ترمزهای دیسکی وارد می کند. در برخی موارد، وسیله گیر کرده به خودی خود از جابجایی وسیله نقلیه خارج می شود. در غیر این صورت، می توانید سعی کنید مورد را به جلو و عقب ببرید تا از جای خود خارج شود.

۳. لنت ترمز شکسته

شکستگی لنت های ترمز نیز می تواند صدای ساییدن ایجاد کند. شیلنگ های فرسوده با سایر اجزای سیستم ترمز، معمولاً روتور، تماس پیدا می کنند. هنگامی که فلز فلز را لمس می کند، صدای سنگ زنی ایجاد می شود. به همین دلیل هنگام تعویض ترمز، شیلنگ های جدید نیز نصب می شود. اگر آنها از دست رفت، ممکن است به مشکل بر بخورید.

۴. روتور ترمز زنگ زده یا فرسوده

روتورهای ترمز دیسک‌های فلزی مسطحی هستند که وقتی کالیپرها لنت‌ها را به هم فشار می‌دهند به کاهش سرعت خودرو کمک می‌کنند. با گذشت زمان، آب و خاک به روتور نفوذ کرده و باعث تاب خوردگی یا زنگ زدگی می شود. هنگامی که روتورهای ترمز فرسوده می شوند، ممکن است صدای سنگ زنی بشنوید.

در برخی موارد، روتور را می توان دوباره روکش کرد، اما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. خوشبختانه، روتورها معمولاً بیشتر از لنت ترمز دوام می آورند. به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که80 تا 110 هزار کیلومتر یک مجموعه روتور دوام بیاورد .

۵. لنت ترمز با کیفیت پایین

این قابل درک است که می خواهید در زمان خرید لنت ترمز جدید در هزینه خود صرفه جویی کنید. با این حال، در پیگیری خود برای پس انداز پول، ممکن است در واقع مشکلات بیشتری ایجاد کنید. با انتخاب لنت های ترمز ضعیف تر ، می توانید در نهایت با سر و صدای بیشتری نسبت به آنچه که چانه زنی می کردید مواجه شوید. لنت های ارزان قیمت نسبت به لنت ترمزهای مرغوب دارای محتوای فلزی بیشتری هستند. به همین دلیل، آنها بیشتر مستعد خراشیدن و آسیاب هستند.

لنت های ترمز ارگانیک ارزان ترین و کم کیفیت ترین هستند. آنها را می توان از فایبرگلاس، الیاف و کولار با رزین تهیه کرد. ترمزهای نیمه فلزی یک پله بالاتر با دوام بهتر و صدای کمتر هستند. با این حال، لنت های ترمز سرامیکی بهترین در نظر گرفته می شوند، اما شما برای آنها باید هزینه بیشتری بپردازید .

۶. مدتی است که با ماشین خود رانندگی نکرده اید

اگر زیاد با ماشین خود رانندگی نمی کنید، ممکن است تعجب کنید که چرا ترمزها خراب می شوند. به هر حال، شما آنقدر رانندگی نکرده اید که لنت ها را فرسوده کنید. مشکل شما در واقع می تواند ناشی از نشستن باشد که منجر به زنگ زدگی می شود. صدایی که از سیستم ترمز می آید شروعی برای مشکلات شما پس از خروج از ماشین خواهد بود. مایعات می توانند شروع به نشت کنند، لکه های صاف روی لاستیک ها ایجاد می شود و باتری ممکن است از بین برود. ممکن است در نهایت با یک لیست طولانی از مشکلات دست و پنجه نرم کنید، به همین دلیل است که بهتر است حداقل یک بار در هفته با وسیله نقلیه رانندگی کنید.

 

دلیل صدا دادن لنت ترمز

دلیل صدا دادن لنت ترمز

نحوه رفع صدای ساییدن هنگام ترمز

مهم نیست که چقدر تجربه دارید – راه هایی برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی برای ترمزها می افتد وجود دارد. ما چند مرحله ساده برای شما آورده ایم که باید دنبال کنید :

۱. تعیین کنید که لنت خراب از کدام چرخ است

بهترین راه برای رسیدن به اصل موضوع این است که بفهمیم صدا از کجا می آید. اگر بتوانید مشخص کنید که صدا از کجا می آید، زمان آسان تری برای تعمیر مشکل خواهید داشت. اگر نمی توانید بگویید که سر و صدا از کجا منشأ می گیرد، ببینید آیا می توانید از یک دوست کمک بگیرید. آنها می توانند بیرون بایستند در حالی که شما در کوچه ترمز می کنید و صدا را تشخیص دهند .

۲. کالیپر چرخ و ترمز را بردارید

با درک اینکه سر و صدا از کجا می آید، می دانید که تحقیقات خود را از کجا شروع کنید. برای مشاهده دقیق تر، چرخ و کالیپر ترمز را بکشید. وقتی خود چرخ را می کشید، ممکن است بتوانید ببینید چه مشکلی دارد. با این حال، من به شما توصیه می‌کنم عمیق‌تر کاوش کنید تا بتوانید تصویر بهتری از کل سناریو دریافت کنید.

۳. لنت و روتور ترمز را بررسی کنید

با باز شدن ترمزها، می توانید ایده بسیار بهتری در مورد مواردی که باید تعمیر شوند به دست آورید. با بازرسی لنت های ترمز شروع کنید و ضخامت آن را اندازه گیری کنید. لنت های ترمز جدید بین ۱ تا ۱.۵ سانتی متر ضخامت خواهند داشت. هنگامی که آنها به نیم سانتی متر رسیدند، باید آنها را تعویض کنید. با این حال، احتمالاً تا زمانی که لنت به ۳ دهم سانتی متری یا 20 تا 25 درصد ضخامت اصلی نرسد، صدای ساییدن را نخواهید شنید.

بازرسی روتور کمی متفاوت خواهد بود. شما به دنبال این نیستید که چقدر ضخامت باقی مانده است، بلکه به دنبال چگونگی ظاهر شدن سطح هستید. سطح روتور باید صاف و بدون نقص باشد. اگر تاب خوردگی یا آسیبی به سطح فلز وارد شده است، زمان آن رسیده است که آنها را دوباره روی سطح یا تعویض کنید. هر دو لنت ترمز و روتور باید به صورت جفت تعویض شوند.

۴. به دنبال سنگ های گیر کرده یا قسمتی شکسته باشید

سنگ ها و آوارهای کوچک معمولاً روتور ترمز را خراب نمی کنند. در عوض، تا زمانی که بتوانید با صداها کنار بیایید، آنها به طور خودکار از عملکرد روزمره از ترمز خارج می شوند. اگر نمی توانید با صداها کنار بیایید یا نگران بزرگتر بودن سنگ ها هستید، باید خودتان آنها را در بیاورید .

دلیل صدا دادن لنت ترمز

دلیل صدا دادن لنت ترمز

۵. با یک متخصص تماس بگیرید

اگر با سیستم ترمز آشنایی ندارید، نباید به دنبال مشکل باشید. بهتر است تشخیص و تعمیر را به متخصصان بسپارید و باعث ایجاد مشکلاتی دیگر نشوید . همچنین ممکن است متوجه شوید که بررسی یا تعمیر را با اطمینان کامل شروع می‌کنید که می‌توانید سر و صدا را حل کنید، اما بعداً متوجه می‌شوید که بیش از توانایی و دانشتان است. در این مرحله نیز هیچ شرمی برای کمک گرفتن وجود ندارد. بهتر است از ترمزها به درستی مراقبت شود تا اینکه بعداً در یک گیره بزرگتر قرار بگیرید.

 

برای خرید لنت ماشین های خارجی اینجا کلیک نمایید.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *