ماشین ها

قطعات خودرو نیسان کجا ساخته می شوند؟

قطعات خودرو نیسان کجا ساخته می شوند؟
قطعات خودرو نیسان کجا ساخته می شوند؟
نیسان یک برند خودروسازی ژاپنی در جهان است. این برند آزمون زمان را پس داده و شهرت خود را برای تولید خودروهای مقرون به صرفه، نوآورانه و باکیفیت حفظ کرده است. با جهانی شدن خودرو، آیا قطعات نیسان همچنان در ژاپن ساخته می شود؟
قطعات و موتورهای خودروهای نیسان هنوز در ژاپن تولید می شوند، حتی با وجود اینکه نیسان کارخانه های تولیدی بسیاری را در سراسر جهان افتتاح کرده است. نیسان از طریق سرمایه گذاری مشترک و قراردادهای تولید انحصاری، برای تولید قطعات برای آنها به شرکت های شخص ثالث نیز متکی است.
مدل کسب‌وکاری که نیسان برای تامین قطعات خودروی خود استفاده می‌کند، جالب است و آنطور که برخی تصور می‌کنند ساده نیست. این مطلب به شما کمک می کند تا بفهمید خودروهای نیسان به چه چیزی معروف هستند و قطعات خود را از کجا تهیه می کنند.

نیسان ها به چه چیزهایی معروف هستند؟

نیسان یک برند خودروی ژاپنی است که از سال 1933 وجود داشته است. مانند اکثر برندهای خودروی ژاپنی، آنها چندین دهه را صرف تولید خودروهای قابل اعتماد و مقرون به صرفه کرده اند که عمر طولانی دارند.
مهمتر از آن، نیسان این شهرت را حتی امروز حفظ کرده است، در حالی که چندین برند خودروی ژاپنی دیگر در سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
علاوه بر این، نیسان همچنین به دلیل ویژگی های مثبت خود در سراسر جهان شناخته شده است، مانند:
  • تنوع – تنوع زیادی در خط خودروهای خود دارد، از خودروهای روزمره گرفته تا مدل‌های لوکس، خودروهای الکتریکی (EV) و نیسان 4x4s
  • نوآوری و کیفیت – سطوح بالای مداوم نوآوری و کیفیت خودرو در خودروهایی که تولید می‌کنند.
  • کارایی – تولید وسایل نقلیه با مصرف سوخت و سازگار با محیط زیست.
قطعات خودرو نیسان کجا ساخته می شوند؟

قطعات خودرو نیسان کجا ساخته می شوند؟

قطعات خودرو نیسان ساخت ژاپن است یا چین؟

نیسان زمانی به دلیل تامین بیشتر قطعات خودرو، اگر نه همه، منحصراً از سازندگان محلی ژاپنی شهرت داشت. با این حال، مانند اکثر خودروسازان، آنها زنجیره تامین خود را در دهه گذشته متنوع کرده اند.
بنابراین در حال حاضر، نیسان بسیاری از قطعات خود را از تامین کنندگان در سراسر جهان، از جمله چین تامین می کند.
محصولات خودروی ساخت چین بیش از 800 قطعه مورد استفاده در مونتاژ مدل های نیسان را تشکیل می دهند. برخی از این قطعات کنترل کننده های تهویه مطبوع، شیلنگ های ترمز و بسیاری موارد دیگر هستند.
این تصور رایج وجود دارد که خودروهایی که از قطعات ساخت چین استفاده می کنند، پایین تر، ارزان و ناایمن هستند. خوشبختانه این موضوع در مورد نیسان و سایر برندهای پیشرو خودرو صدق نمی کند. این تولیدکنندگان از انتقال به تولید مستقر در چین سود زیادی برده اند.
تامین قطعات خودروهای نیسان از کارخانه های چینی هزینه تولید خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مهمتر از آن، تولیدکنندگان چینی نشان داده‌اند که می‌توانند کیفیت تولید کارخانه‌ها را در اروپا و جاهای دیگر برآورده کنند، و گاهی از آن فراتر می‌روند.
با این حال، اتکا به تامین کنندگان برای قطعات دارای معایبی است. همه‌گیری COVID-19 که باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان شد، نمونه کاملی از این موضوع بود.
از آنجایی که کارخانه‌های چینی در طول قرنطینه بسته شدند، بسیاری از کارخانه‌های نیسان در سراسر جهان قطعات مورد نیاز برای ادامه ساخت خودرو را دریافت نکردند. کمبود قطعات در نهایت منجر به تاخیر در تولید کارخانه های نیسان در ایالات متحده، بریتانیا، مکزیک و جاهای دیگر شد.

چه کسی قطعات اصلی نیسان را تولید می کند؟

مدل نیسان برای ساخت قطعات اصلی بسیار جالب است. بسیاری از قطعات اصلی نیسان مستقیماً توسط نیسان در کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان ساخته می‌شوند. با این حال، نیسان همچنین قراردادهای انحصاری را با مشاغل مرتبط در بسیاری از کشورها برای تولید قطعات برای آنها می بندد.
به عنوان مثال، Nissan Casting Australia Pty Ltd در Dandenong (ویکتوریا) یک کارخانه ریخته گری با قراردادهای انحصاری با نیسان ژاپن دارد. این قراردادهای بلندمدت تضمین می کند که کارخانه محلی استرالیا مشغول تولید قطعات نیسان برای چندین مدل از جمله نیسان لیف خواهد بود.

چه کسی موتورهای نیسان را می سازد؟

به طور کلی اکثر موتورهای نیسان توسط خود نیسان در داخل تولید می شوند. با این حال، برخی از مدل ها دارای موتورهای دیگری در زیر کاپوت هستند.
به این دلیل که نیسان با رنو و میتسوبیشی اتحاد قوی دارد و طراحی و مهندسی برخی از مدل‌های آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد.
به عبارت دیگر، اگر به قسمت موتور یک نیسان نگاه کنید و متوجه شوید که یک موتور رنو حمل می کند (و بالعکس) نباید خیلی تعجب کنید. به اشتراک گذاری موتورها (و سایر عناصر) از این طریق به نیسان، رنو و میتسوبیشی اجازه می دهد تا هزینه های خود را کاهش دهند و پس انداز را به خریداران خودرو منتقل کنند.
جدای از موتورهای مشترک، این سه برند در طراحی بدنه خودرو و پلت فرم ها نیز همکاری می کنند.

آیا نیسان دست دوم بخریم؟

بله، ساختار باکیفیت و بادوام یک وسیله نقلیه نیسان معمولاً به این معنی است که با خرید کارکرده همچنان خودرو خوبی خواهد بود.
البته این تنها عاملی نیست که تعیین می‌کند یک نیسان کارکرده خرید عالی است یا خیر. کیفیت نیسان کارکرده نیز به موارد زیر بستگی دارد:
  • قدمت و مسافت پیموده شده: خودروهای نیسان عمر طولانی دارند، اما تخریب ناپذیر نیستند. سن بالا و مسافت پیموده شده زیاد باعث فرسودگی خودرو می شود و کیفیت آن را به عنوان یک ماشین دست دوم تحت تاثیر قرار می دهد.
  • تعمیر و نگهداری منظم: خودروهای نیسان در صورتی که مالک آنها را به طور منظم نگهداری کند، عمر طولانی تری دارند. بنابراین، می‌توانید با پرسش از مالک در مورد سابقه تعمیر و نگهداری خودرو، قضاوت کنید که آیا یک نیسان کارکرده خرید خوبی است یا خیر.
  • قطعات یدکی: اگر مالک از قطعات اصلی نیسان یا قطعات OEM نیسان استفاده کرده باشد، یک نیسان دست دوم خرید بسیار بهتری است.
شما می توانید به راحتی قطعات اصلی ماشین های نیسان را از فروشگاه لوازم یدکی رضائی تهیه نمایید.
فروشگاه لوازم یکی رضایی به صورت تخصصی قطعات برند نیسان، علی‌الخصوص نیسان جوک را وارد می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *