ماشین ها

چرا کروز کنترل من کار نمی کند؟ علل و هزینه برای رفع

چرا کروز کنترل کار نمی کند؟

چرا کروز کنترل من کار نمی کند؟ علل و هزینه برای رفع

ویژگی کروز کنترل به ویژه در رانندگی های طولانی مفید و راحت است. این سیستم باعث می شود که وسیله نقلیه با سرعت ثابت حرکت کند بدون اینکه در تمام مدت مراقب پدال گاز باشید. با توجه به اینکه چگونه این ویژگی ساده است، چرا کار نمی کند؟

چرا کروز کنترل کار نمی کند؟

یک سیستم کروز کنترل می تواند به دلیل
  • (1)مشکل مکانیکی
  • (2)فیوز سوخته
  • (3)سنسور سرعت آسیب دیده
  • (4)  سوئیچ پدال ترمز معیوب یا
  • (5)مشکلات الکتریکی

از کار بیوفتد.

در مورد دلایل احتمالی خرابی کروز کنترل و مواردی که برای تعمیر آنها نیاز دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

سیستم های کروز کنترل چگونه کار می کنند؟

اگر بدانید که چگونه قرار است کار کند، در تشخیص یا رفع نقص کروز کنترل مجهزتر خواهید بود. بیایید به سرعت مرور کنیم که سیستم های کروز کنترل چیست و چگونه کار می کنند.
کروز کنترل یک ویژگی کمک راننده است که سرعت وسیله نقلیه شما را حتی زمانی که پای خود را از روی پدال گاز بردارید حفظ می کند. این یک ویژگی مفید است، به خصوص در هنگام رانندگی در مسافت های طولانی، زیرا باعث می شود پای شما از پایین نگه داشتن مداوم پدال استراحت کند.
علیرغم حضور آن در بازار برای چندین دهه، خودروهای کمی از آن به عنوان یک ویژگی استاندارد برخوردار هستند. معدود مدل هایی که با آن عرضه می شوند یکی از سه نوع را دارند، یعنی:
  • برخی از آنها محدود کننده سرعت معمولی هستند.
  • سایرین با کروز کنترل تطبیقی ​​هوشمندتر هستند.
  • برخی دیگر نسخه های نیمه مستقل دارند.
با این حال، در حال حاضر، ما روی زمانی تمرکز می‌کنیم که سیستم‌های کنترل کروز کار نمی‌کنند. وقتی هر یک از علائم زیر را تجربه کردید متوجه خواهید شد که ماشین شما این مشکل را دارد:
  • سیستم کروز کنترل اصلا درگیر نمی شود.
  • سیستم سرعت ثابتی را حفظ نمی کند.
  • چراغ هشدار کروز کنترل روشن یا چشمک می زند.
  • سیستم عیب یابی آنبورد کد خطای کروز کنترل را نشان می دهد.
تجربه یک یا چند مورد از موارد بالا به این معنی است که سیستم کروز کنترل شما معیوب است یا از کار افتاده است.

حتما بخوانید:

چرا کروز کنترل من کار نمی کند؟

هنگامی که متوجه می شوید کروز کنترل شما کار نمی کند، علت اصلی یکی از موارد زیر است:

1. مشکلات مکانیکی

اولین دلیلی که کروز کنترل شما کار نمی کند یک مشکل مکانیکی است. اگرچه سیستم‌های کروز کنترل جدید به شدت کامپیوتری هستند، اما همچنان از قطعات مکانیکی برای عملکرد صحیح استفاده می‌کنند.
این امر به ویژه در مورد وسایل نقلیه قدیمی که بیشتر به قطعات مکانیکی متکی هستند تا الکترونیکی صادق است.
به عنوان مثال، ممکن است یک محرک معیوب یا یک کابل آسیب دیده باشد (محرک را به دریچه گاز متصل می کند). علاوه بر این، سیستم ممکن است دارای شلنگ نشتی یا آسیب دیده باشد.
عیوب مکانیکی معمولاً با تعویض قطعه آسیب دیده با قطعه جدید برطرف می شود.

2. فیوز سوخته

سیستم های کروز کنترل برای عملکرد صحیح به برق نیاز دارند. بنابراین، اگر سیستم علیرغم اینکه اجزای آن در شرایط عالی هستند کار خود را متوقف کند، مشکل می تواند فیوز سوخته باشد.
هنگامی که یک فیوز می سوزد، از عبور جریان الکتریکی به مدار سیستم کروز کنترل جلوگیری می کند. به همین دلیل است که با مشکلاتی مانند درگیر نشدن سیستم یا ظاهر شدن چراغ هشدار روی داشبورد خود مواجه خواهید شد.
فیوز کروز کنترل را در داخل جعبه فیوز به همراه تمام فیوزهایی که خودروی شما به آنها متکی است، خواهید یافت. آن را با یک فیوز یکسان تعویض کنید تا برق به مدار بازگردد و دوباره کار کند.

3. سنسور سرعت آسیب دیده

شاید قبلاً بدانید که اتومبیل شما چندین سنسور سرعت روی چرخ ها یا دیفرانسیل های خود دارد. این حسگرها برای اندازه‌گیری سرعت هر چرخ طراحی شده‌اند و آن اطلاعات را به رایانه داخلی خودرو می‌رسانند.
داده های سرعت چرخ برای اطلاع رسانی به سیستم کنترل کشش استفاده می شود. با این حال، سیستم کروز کنترل نیز از این داده ها برای عملیات خود استفاده می کند.
یک سنسور سرعت آسیب دیده اطلاعات اشتباهی را در مورد سرعت چرخ ارسال می کند، با این فرض که اصلاً داده ای را ارسال می کند. متأسفانه، این نیز سیستم کروز کنترل را مختل می کند و از کارکرد صحیح آن جلوگیری می کند.

4. سوئیچ پدال ترمز معیوب

سوئیچ پدال ترمز معیوب نیز می تواند دلیل کار نکردن سیستم کروز کنترل باشد.
هدف اصلی سوئیچ پدال ترمز روشن کردن چراغ های ترمز هنگام پا گذاشتن روی پدال است. به این ترتیب، رانندگان پشت سر شما متوجه می شوند که وسیله نقلیه شما در حال کاهش است یا توقف می کند.
ممکن است فکر کنید که یکی با دیگری کاری ندارد، اما دوباره فکر کنید، زیرا سوئیچ پدال ترمز و کروز کنترل مستقیما به هم متصل هستند.
سیستم کروز کنترل شما طوری طراحی شده است که هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز غیرفعال می شود. سیستم می داند که شما این کار را انجام می دهید زیرا به سوئیچ پدال ترمز متصل است.
در نتیجه، سوئیچ پدال ترمز گیر کرده یا معیوب می‌تواند به طور مداوم سیستم کروز کنترل شما را غیرفعال کرده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند.
برای رفع این مشکل باید سوئیچ پدال ترمز را تعویض کنید.

5. سایر مسائل برق

آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت، سیستم کروز کنترل شما می تواند به دلیل سایر مشکلات الکتریکی از کار بیفتد. این به این دلیل است که سیستم برای عملکرد به نیروی الکتریکی نیاز دارد، بنابراین فقدان آن باعث توقف کار سیستم می شود.
به عنوان مثال، یک سیم سوخته یا آسیب دیده ممکن است تامین برق سیستم را متوقف کند. از طرف دیگر، یک خطای الکتریکی مانند نوسان برق یا اتصال کوتاه نیز می‌تواند به سیستم آسیب برساند.

تعمیر کروز کنترل من چقدر هزینه دارد؟

قیمت تعمیر کروز کنترل شما بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه ای که هنگام کار نکردن کروز کنترل تویوتا می پردازید، با هزینه تعمیر کروز کنترل رنو متفاوت است.
قیمت به چند عامل مختلف بستگی دارد، مانند:
  • مارک و مدل ماشین
  • هزینه های تعویض قطعه
  • هزینه های نیروی کار
یک تعمیر جزئی (مثلاً تعویض سوئیچ ترمز معیوب) می تواند تقریباً 100 تا 400 دلار هزینه داشته باشد، در حالی که چیزی فشرده تر می تواند بیش از 500 دلار باشد. به یاد داشته باشید که این هزینه ها معمولاً برای وسایل نقلیه وارداتی یا لوکس بالاتر است، همانطور که اغلب تعمیرات معمولاً چنین است.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با چند کارگاه تماس بگیرید و یک قیمت دقیق برای وسیله نقلیه خود دریافت کنید. به این ترتیب، دقیقاً می دانید که برای رفع مشکلات کروز کنترل خود چقدر باید پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *