قطعات

چه زمانی باید فشار لاستیک خود را بررسی کنید؟

چه زمانی باید فشار لاستیک خود را بررسی کنید؟

چه زمانی باید فشار لاستیک خود را بررسی کنید؟

در حالی که بیشتر مردم تعویض روغن ماشین شان هست، اما تنظیم فشار لاستیک خود را در فصول مختلف فراموش می کنند. اگر می خواهید سواری نرم، ایمن و کارآمد داشته باشید، هرگز نباید از بررسی فشار باد لاستیک خود غافل شوید. بررسی فشار لاستیک اطمینان حاصل می کند که لاستیک های شما هرگز کم باد یا بیش از حد باد نمی شوند.

هر خودروساز برای هر مدل خودرویی که تولید می کند، محدوده فشار لاستیک خاصی دارد. هر چه وسیله نقلیه بزرگتر باشد، بیشتر می تواند حمل کند، به این معنی که PSI (پوند در هر مربع) توصیه شده بالاتر خواهد بود. هنگام نظارت بر فشار باد لاستیک خود، لطفاً این اعداد را در دسترس داشته باشید. لاستیک های جلو و عقب شما باید همیشه در محدوده ایمن قرار داشته باشند که فشار تایر شما همیشه باید برای حداکثر کنترل، ایمنی و کارایی باشد.

مزایای چک کردن منظم فشار تایر

  • صرفه جویی در مصرف سوخت را افزایش می دهدوقتی تایرهای شما کم باد می شوند، باعث می شوند تایرهای شما کشیده شوند و در این فرآیند سوخت بیشتری می سوزانند. در حالی که تایرهایی که به درستی باد شده اند، کارایی مطلوب را تضمین می کنند.
  • خطرات تصادف را به حداقل می‌رساندوقتی تایرهای شما به درستی نگهداری نمی‌شوند، از جمله فشار ضعیف تایرها، زودتر فرسوده می‌شوند. در نتیجه، ممکن است متوجه مدیریت ضعیف شوید. به علاوه، تایرهای نازک یا ناهموار می توانند احتمال ترکیدن لاستیک و سایر حوادث مرتبط با لاستیک را افزایش دهند.
  • ساییدگی یکنواخت لاستیک را تضمین می کندوقتی فشار تایر شما خیلی کم شود، لاستیک بیش از حد زمین را می پوشاند. به عبارت دیگر، لاستیک های شما سریعتر فرسوده می شوند. و در نتیجه باید زودتر از زمان لازم تایرهای نو تهیه کنید. 
  • فرصتی برای تشخیص سایر مشکلاتوقتی فشار لاستیک خود را بررسی می کنید، با چرخ های خود هم سطح هستید. شما می توانید حفره ها، نشتی ها و انواع دیگر مشکلات را در حالی که در آن هستید تشخیص دهید. این شامل ترمز و سیستم تعلیق نیز می شود.

حتی با سیستم مدرن مانیتورینگ فشار تایر امروزی که در خودروها تعبیه شده است، باید حداقل یک بار در ماه فشار باد لاستیک خود را به صورت دستی بررسی کنید. گیج فشار تایر برای خرید موجود است و ارزان هستند. با این حال، همیشه می توانید یک پمپ پرکننده لاستیک را که در اکثر پمپ بنزین ها موجود است، بکشید. در برخی موارد، شما همچنین باید فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید

  • شما با یک چاله یا دست انداز برزگ را رد می کنید.
  • از روی اجسام تیز رد می شوید یا صدای عجیبی می شنوید.
  • به اجسام بزرگ برخورد می کنید.
  • چراغ هشدار سیستم مانیتورینگ فشار تایر شما روی داشبورد شما روشن می شود.
  •  هر زمان که لاستیک های خود را تعویض می کنید.

در خاتمه، لطفاً قبل از وزش نسیم خنک پاییزی وقت بگذارید و فشار لاستیک خود را بخوانید. باد کردن مناسب لاستیک کلید دستیابی به ایمنی و عملکرد خوب لاستیک است

 


حتما بخوانید:

آب و هوای سرد چگونه روی روغن موتور تأثیر می گذارد

ECU چیست و چرا برای ماشین شما مهم است؟


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *