قطعات

چه زمانی یک ماشین نیاز به سیم کشی کامل دارد

زمان سیم کشی کامل ماشین

زمان سیم کشی کامل ماشین

خودروها از هزاران قطعه، تشکیل شده اند که هر کدام نقشی حیاتی دارند. قطعاتی که آنها را متصل و تغذیه می کند سیم های برق هستند. مردم زیاد به سیم کشی فکر نمی کنند زیرا پنهان هستند.
سیم کشی مجدد خودرو یک کار  معمول نیست، اما در برخی موارد برای همه وسایل نقلیه به یک ضرورت تبدیل می شود. به عنوان مثال، سیم ها، عایق ها و کانکتورها پس از یک دهه خراب می شوند. خودروهایی که دائماً بدون هیچ دلیلی با مشکلات الکتریکی مواجه می شوند، ممکن است نیاز به سیم کشی مجدد داشته باشند، و همینطور خودروهای کلاسیک که نیاز به به روز رسانی سیستم الکتریکی خود دارند.
در چنین مواردی سیم کشی کامل ماشین بهترین ایده می باشد.
این مقاله را بخوانید تا شرایطی را که نیاز به سیم کشی مجدد خودرو دارد را درک کنید.

چه زمانی یک ماشین نیاز به سیم کشی کامل دارد؟

تعویض سیم کشی ماشین کاری نیست که اغلب انجام دهید. ممکن است مجبور شوید بخش هایی از سیم کشی آسیب دیده خودروی خود را به دلیل نقص الکتریکی تعویض کنید.
برای مثال، چراغ‌های جلوی شما ممکن است کار نکنند زیرا یک اتصال کوتاه باعث سوختن سیم‌ها شده است. در این صورت، فقط باید آن چراغ‌ها را دوباره سیم‌کشی کنید.
با این حال، نیاز به سیم کشی کامل یک ماشین از جلو به عقب نادر است و معمولاً تنها به عنوان آخرین راه حل انجام می شود.
در اینجا مواردی وجود دارد که سیم کشی مجدد کل وسیله نقلیه شما منطقی است:

1. ماشین بیش از یک دهه قدمت دارد

اولین دلیلی که ماشین شما به سیم کشی مجدد نیاز دارد این است که عمر آن بیش از ده سال است. سیم‌ها در یک وسیله نقلیه معمولاً قبل از اینکه شروع به خراب شدن کنند، دوام می‌آورند.
سیم های قدیمی به روش های مختلفی خراب می شوند. اولا، عایق پیچیده شده در اطراف آن سیم ها به آرامی از بین می رود. این باعث می شود که سیم ها کاملاً در معرض دید قرار گیرند و به طور بالقوه با سایر اجسام فلزی تماس پیدا کنند و باعث اتصال کوتاه شوند.
علاوه بر این، خود سیم‌ها نیز خراب می‌شوند و در نهایت می‌شکنند و باعث اختلال در جریان الکتریکی عبوری از آنها می‌شوند. با تامین برق نامطمئن، ممکن است قطعات الکتریکی و الکترونیکی خودرو نیز ناگهان دچار مشکل شوند.
در آخر، به کانکتورها و دوشاخه های برق فکر کنید. حتی اگر سیم‌ها و عایق‌ها همچنان در شرایط خوبی باشند، کانکتورها فرسوده شده و از بین می‌روند.
بدون اتصال قوی، برق و سیگنال ها به جایی که نیاز است نمی رسند.
سیم کشی مجدد وسیله نقلیه زمانی که به این نقطه رسید، عملی ترین راه است. به این ترتیب، لازم نیست یک به یک به دنبال سیم ها، عایق ها یا کانکتورهای مشکل دار بگردید.
علاوه بر این، می توانید آن را به عنوان نگهداری پیشگیرانه نیز در نظر بگیرید.
حتی اگر برخی از بخش های سیم کشی هنوز سالم باشند، احتمالاً به زودی فرسوده می شوند. تعویض کامل آنها باعث می شود که در آینده نزدیک دوباره با این مشکل مواجه نشوید.

2. مسائل الکتریکی ثابت

سناریوی دیگری که در آن سیم کشی مجدد کامل منطقی است، زمانی است که ماشین شما دائماً دچار مشکلات الکتریکی باشد. اگر همه احتمالات را رد کرده اید و هنوز نتوانسته اید علت اصلی مشکل را پیدا کنید، سیم کشی مجدد ماشین بهترین گزینه است.
این راه حل آخرین راه حل است .
تنها زمانی که همه چیز شکست خورده باشد، و مطمئن هستید که هیچ توضیح منطقی دیگری وجود ندارد، جایگزینی سیم ها به یک گزینه تبدیل می شود.

4. بهسازی ماشین کلاسیک

برخی از وسایل نقلیه قدیمی نیز می توانند از سیم کشی مجدد خودروهای کلاسیک بهره مند شوند. خودروهای کلاسیک وسایل نقلیه زیبایی هستند که امروزه نیز ارزش زیادی دارند. به همین دلیل، خریداران همچنان مایل به خرید و رانندگی این وسایل نقلیه در جاده هستند.
متأسفانه، این خودروها دهه‌ها پیش ساخته شده‌اند و بسیاری از مزایای الکتریکی یا الکترونیکی را که خودروهای مدل قدیمی از آن برخوردار هستند، ندارند.
خوشبختانه، متخصصان خودرو وجود دارند که خدمات سیم کشی مجدد خودروهای کلاسیک را ارائه می دهند. سیم‌کشی‌های موجود خودرو را حذف کرده و با یک سیستم الکتریکی مدرن آن‌ها را مقاوم‌سازی می‌کنند.
انجام این کار همچنین آنها را قادر می سازد تا خودروی کلاسیک شما را با امکانات مدرن مانند تهویه مطبوع، سیستم های سرگرمی بهتر در خودرو، دوربین داشبورد و غیره تطبیق دهند.
به عبارت ساده تر، می توانید برای سیم کشی مجدد ماشین کلاسیک خود و آوردن آن به قرن بیست و یکم به متخصصان مراجعه کنید.

حتما بخوانید:

هزینه سیم کشی مجدد خودرو چقدر است؟

هزینه خدمات سیم کشی مجدد خودرو یک نرخ واحد ندارد، بنابراین نمی توان از قبل عددی به شما داد. مانند بسیاری دیگر از تعمیرات خودرو، قیمت در درجه اول به برند و مدل خودروی شما بستگی دارد.
برخی از مدل های خودرو به طور قابل توجهی سیم کشی بیشتری نسبت به سایرین دارند و بدیهی است که باید برای مواد و قطعات بیشتر هزینه کنید. علاوه بر این، داشتن سیم کشی بیشتر به این معنی است که تکنسین به زمان بیشتری نیاز دارد و به هزینه های کاری که پرداخت می کنید اضافه می کند.
این امر به ویژه در مورد خودروهای مدل قدیمی با قطعات الکتریکی و الکترونیکی بسیار بیشتر و بنابراین سیم کشی بسیار بیشتری نسبت به مدل های قدیمی صادق است.
به عنوان یک تخمین کلی، می توانید انتظار داشته باشید که برای سیم کشی مجدد یک وسیله نقلیه از 3 میلیون تا 20 میلیون در بعضی میوارد بیشتر را در نظر بگیرید. یک تکنسین می تواند تخمین دقیق تری را برای مدل خودروی شما به خصوص ارائه دهد.

آیا خودتان می توانید ماشین را سیم کشی کنید؟

بله، سیم‌کشی مجدد خودرو می‌تواند خطرناک باشد، اما اگر سیستم الکتریکی خودرو را بشناسید ممکن است.
با این حال، همیشه بهترین کار این است که یک سرویس کار سیم‌کشی حرفه ای را پیدا کنید و ماشین را سیم کشی ماشین را به او بسپارید. یک تکنسین حرفه ای طرح سیم کشی ماشین شما را با جزئیات بسیار بیشتر از شما درک می کند.
آنها کار را سریعتر و مؤثرتر انجام می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *