قطعات

چگونه اسب بخار ماشین خود را افزایش دهیم؟

افزایش اسب بخار خودرو

افزایش اسب بخار خودرو

چگونه اسب بخار ماشین خود را افزایش دهیم؟ راه های آسان

شما می توانید عملکرد یک ماشین را اندازه گیری کنید و آن را با وسایل نقلیه دیگر مقایسه کنید. متداول ترین روش، اندازه گیری اسب بخار آن است، یعنی میزان قدرتی که موتور به بیرون می راند. اسب بخار ثابت نیست و می توان آن را افزایش داد، اما چگونه؟
برای افزایش اسب بخار، باید جریان هوای ورودی موتور را با ورودی هوای سرد و فیلترهای هوای عملکردی بهبود بخشید. برای جریان هوای خروجی، به منیفولد اگزوز پرفورمنس و اگزوز cat-back نیاز دارید. علاوه بر این، تنظیم موتور، روان کننده های مصنوعی و چرخ های سبک وزن نیز باعث افزایش اسب بخار می شود.
در این مطلب، نحوه افزایش اسب بخار با استفاده از یکی از روش های ذکر شده در بالا را خواهید یافت، یا می توانید چندین روش را به نفع خود ترکیب کنید.

اسب بخار به چه معناست؟

تبلیغات زیادی در دنیای خودرو در مورد افزایش اسب بخار وجود دارد، حتی زمانی که همه به طور کامل معنی آن را نمی دانند. بنابراین، اجازه دهید قبل از اینکه عمیق‌تر به موضوع افزایش دادن اسب بخار بیشتر به ماشین شما بپردازیم، به اصول اولیه بازگردیم.
در یک جمله کوتاه، اسب بخار اندازه گیری میزان قدرتی است که یک موتور تولید می کند.
اسب بخار به یک معیار مفید برای مردم تبدیل شده است تا هنگام مقایسه عملکرد دو اتومبیل مختلف و موتورهای آنها از آن استفاده کنند. از جنبه فنی تر، اسب بخار با محاسبه میزان قدرتی که برای جابجایی 550 پوندی در 1 فوت در عرض 1 ثانیه لازم است اندازه گیری می شود. ما در اینجا به ریاضیات نمی پردازیم، اما امیدوارم که به اصل مطلب پی ببرید.
همچنین، حتماً شنیده اید که «گشتاور» در کنار اسب بخار در همان جمله ذکر شده است. اندازه گیری گشتاور بخش مهمی از محاسبه اسب بخار است. به خودی خود، به نیروی چرخشی تولید شده توسط موتور بر روی میل لنگ اشاره دارد.
در اینجا راه دیگری برای بررسی آن وجود دارد: اسب بخار اندازه گیری گشتاور در طول زمان و مسافت است. اسب بخار و گشتاور معیارهایی برای مقایسه عملکرد یک وسیله نقلیه با خودروی دیگر هستند، چه در یک مسابقه باشید و چه در نمایندگی خودرو.
با این حال، بسیار مهم است که نکات مربوط به اسب بخار را درک کنید تا با تبلیغات و بازاریابی که دوست دارند مزایای مرتبط با اسب بخار را اغراق کنند، حواس شما پرت نشود.
به ما اعتماد کنید، این هیاهو واقعی است و در همه جا وجود دارد. بازار خودرو مملو از لوازم جانبی خودرو و مواد مصرفی مانند مایعاتی است که وعده افزایش اسب بخار خودرو شما را می دهند. اما، متأسفانه، بسیاری از آنها بدون اینکه نتایجی را که می خواهید به شما بدهند، پول شما را می گیرند. با این حال، نگران نباشید، زیرا این همان چیزی است که این مقاله در مورد آن است. بخش‌های زیر راه‌های واقعی (و آسان!) برای افزایش اسب بخار خودرو را به شما نشان می‌دهند.

آیا اسب بخار بیشتر باعث افزایش سرعت می شود؟

بله، اسب بخار به طور مستقیم بر سرعت حرکت ماشین شما تأثیر می گذارد. بنابراین، اسب بخار بیشتر به این معنی است که وسیله نقلیه شما سریعتر حرکت می کند.
دلیل بزرگی که بسیاری از مردم می خواهند به موتور اسب بخار اضافه کنند، افزایش سرعت خودرو است، اما رابطه بین اسب بخار و سرعت چیست؟
همانطور که قبلا دیدید، اسب بخار اندازه گیری گشتاور در طول زمان و مسافت است. بنابراین، افزایش اسب بخار باعث شتاب بهتر و حداکثر سرعت بالاتر می شود.
حالا، بگذارید واضح بگوییم، اسب بخار تنها عاملی نیست که بر سرعت حرکت ماشین شما تأثیر می گذارد. با این حال، هر کاری که وسیله نقلیه شما انجام می دهد با موتور شروع می شود و اسب بخار قدرت خروجی آن را اندازه می گیرد.

راه های ارزان و آسان برای افزایش اسب بخار در ماشین شما چیست؟

فرض کنید می خواهید یاد بگیرید که چگونه اسب بخار را در یک موتور تنفس طبیعی افزایش دهید. تعداد زیادی ارتقاء و بخش های عملکردی وجود دارد که می توانید پولی که به سختی به دست آورده اید را روی آنها سرمایه گذاری کنید، برخی از آنها به تلاش و پول بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند.
قبل از اینکه به گزینه‌های پیچیده‌تر نگاه کنید، بیایید به پنج راه آسان برای افزایش اسب بخار در ماشین خود نگاهی بیندازیم:

1.فیلتر هوای ورودی و عملکردی هوای سرد:

بخش قابل توجهی از عملکرد یک موتور احتراقی جریان هوا است، هم هوا در موتور جریان دارد و هم هوا از اگزوز خارج می شود.
بنابراین، اولین قدم برای افزایش اسب بخار، بهبود ورودی هوای موتور است. شما دو گزینه برای انتخاب دارید، اگرچه انجام هر دو حتی بهتر عمل می کند:
  • روی ورودی هوای سرد سرمایه گذاری کنید: ورودی هوای استاندارد موتور شما خوب است اما بهترین نیست. سازندگان آنها را طوری طراحی می کنند که نویز را به حداقل برساند اما ورودی هوا را به خطر بیندازد. ارتقاء به ورودی هوای سرد صدای ماشین شما را کمی بلندتر می کند، اما باعث افزایش ورودی هوا و بهبود اسب بخار می شود.
  • خرید فیلتر هوای عملکردی: صرف نظر از نوع ورودی که دارید، هوا باید از فیلتر هوا عبور کند. باز هم، فیلترهای هوای استاندارد خوب هستند، اما یک فیلتر هوای عملکردی اجازه می دهد تا هوای بیشتری به داخل جریان پیدا کند تا موتور شما بتواند قدرت بیشتری تولید کند.

2. تنظیم موتور

خودروها در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای کامپیوتری شده‌اند، و این در آینده دقیق‌تر می‌شود. به عنوان مثال، ماشین خود را در نظر بگیرید، واحد کنترل الکترونیکی آن (ECU) تمام عملکردهای آن را مدیریت می کند.
سرنخ شما وجود دارد، راه دیگری برای افزایش اسب بخار این است که بر روی ECU تمرکز کنید و موتور را بر اساس آن تنظیم کنید. به یاد داشته باشید: ECU همه چیز را کنترل می کند،از پاشش سوخت تا نحوه عملکرد دریچه گاز.
بنابراین، تنظیم موتور شما می تواند عملکردهایی را که خروجی کلی موتور را افزایش می دهد، به حداکثر برساند.

3. اگزوز و منیفولد اگزوز

به آنچه در شماره 1 دیدید فکر کنید: جریان هوا نقش مهمی در عملکرد موتور احتراقی دارد. نکته شماره 1 در مورد جریان هوای ورودی بود و اکنون نکته شماره 3 در مورد جریان هوای خروجی است.
به طور خاص، می توانید با بهبود اگزوز و منیفولد اگزوز خودرو خود، اسب بخار را افزایش دهید.
منیفولد اگزوز (همچنین به عنوان “هدرز” شناخته می شود) بخشی است که به درگاه های خروجی موتور متصل می شود. می توانید آن را به عنوان محل جمع آوری تمام گازهای خروجی از موتور در نظر بگیرید.
سرمایه گذاری روی یک منیفولد یا هدرز، با بهبود جریان هوای خروجی از موتور و کاهش فشار برگشتی، اسب بخار را افزایش می دهد. علاوه بر این، این قطعات بزرگ‌تر و محدودتر هستند و اجازه می‌دهند گاز بیشتری با سرعت بیشتری از آن عبور کند.
هنگامی که روی سیستم اگزوز cat-back سرمایه گذاری می کنید، جریان هوای بهتری نیز اتفاق می افتد. مانند هدرز، یک اگزوز cat-back لوله‌های بزرگ‌تر، خمش‌های نرم‌تر و سایر ویژگی‌هایی دارد که اجازه می‌دهد گازهای خروجی سریع‌تر خارج شوند. هر دو را ترکیب کنید و افزایش قابل توجهی در کل اسب بخار خودرو خود خواهید دید.

4. روان کننده های مصنوعی

جدا از جریان هوای ورودی و خروجی، هرگز فراموش نکنید که موتور شما دارای قطعات متحرک زیادی در داخل است. هر جا قطعات متحرک وجود داشته باشد، اصطکاک انرژی را هدر می دهد که در غیر این صورت به اسب بخار شما می افزاید.
در اینجا، یک راه آسان برای به حداکثر رساندن اسب بخار، ارتقاء به روانکارهای مصنوعی است. این مایعات فواید زیادی دارند، اما مهمترین آنها کاهش اصطکاک اطراف قطعات متحرک موتور شماست.
اصطکاک کمتر به معنای اتلاف انرژی کمتر و توان خروجی بیشتر از موتور شما است.

5. چرخ های سبک

آخرین اما نه کم اهمیت، شما می توانید روی چرخ های بهتر برای بهبود اسب بخار سرمایه گذاری کنید. در این راستا، «چرخ‌های بهتر» به معنای «چرخ‌های سبک‌تر» است.
مقداری از نیروی موتور شما توسط اجزای مختلف آن مصرف می شود، قبل از اینکه این نیرو به جاده برسد. به عنوان مثال، مقداری از نیروی موتور برای چرخاندن چهار چرخ سنگین شما استفاده می شود.
به این ترتیب، چرخ‌های سبک‌تر برای موتور شما راحت‌تر می‌چرخد و در مجموع اسب بخار بیشتری را برای ماشین شما به ارمغان می‌آورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *