قطعات

کاهش مصرف سوخت ماشین با رعایت این 5 کار

کاهش مصرف سوخت ماشین

کاهش مصرف سوخت ماشین

صرفه جویی در مصرف سوخت برای بسیاری از رانندگان نگران کننده است، به خصوص با افزایش هزینه های سوخت و به تدریج کهنه شدن وسایل نقلیه. با این حال، برای لذت بردن از مصرف سوخت بهتر، نیازی به خرید یک خودروی جدید ندارید. فقط باید بدانید که با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت می توانید تا حد زیادی مصرف سوخت ماشین خود را کاهش دهید.
نکاتی که مصرف سوخت خودروی شما را بهبود می‌بخشد اصلی کارهای عجیبی نیستند، و بسیار معمولی مانند تعویض روغن موتور و روغن گیربکس، تمیز کردن/تعویض شمع، تمیز کردن تزریق سوخت و تعویض سنسورهای اکسیژن معیوب هستند. این خدمات در کنار هم باعث می‌شوند خودروی شما در حالت بهینه کار کند و مصرف سوختی را که در زمانی که هنوز کاملاً جدید بودند بازیابی می‌کند.
مطالب زیر به شما کمک می‌کند بفهمید که چه خدمات خودرویی می‌توانید برای بهبود مصرف سوخت خودرو خود دریافت کنید و چگونه به این فرآیند کمک می‌کنند.

5 کاری که باعث کاهش مصرف سوخت ماشین می شود

به طور طبیعی، همه وسایل نقلیه در طول عمر خود کمی از کارایی خود را از دست می دهند، اما در اینجا چیزی است که باید بدانید. قبل از اینکه پول خود را در جای دیگری خرج کنید، بدانید که می توانید با پرداخت این خدمات ضروری خودرو، مصرف سوخت را بهبود ببخشید:

1. تغییرات منظم مایعات

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای به حداکثر رساندن راندمان سوخت خودرو خود انجام دهید این است که از تغییرات منظم مایعات آن مراقبت کنید. تمیز نگه داشتن روغن موتور و مایع گیربکس برای اینکه وسیله نقلیه شما دقیقاً همانطور که طراحی شده است کار کند کافی است.
روغن موتور و مایعات گیربکس در روانکاری مهم ترین قطعات متحرک خودروی شما حیاتی هستند. متأسفانه به مرور زمان کثیف می شوند و برخی از ویژگی های روان کنندگی را از دست می دهند.
بنابراین، بخشی از نیرویی که قرار است به چرخ‌های شما منتقل شود، در عوض در اثر اصطکاک تلف می‌شود.
تعویض مایعات خود در فواصل منظم و عدم تأخیر باعث می شود موتور و گیربکس شما روغن کاری لازم را برای کارکرد بهینه داشته باشند. به این ترتیب، موتور بی جهت انرژی را در اصطکاک هدر نمی دهد و مصرف سوخت خودروی شما بهبود می یابد.

2. تمیز کردن تزریق سوخت

مصرف سوخت با وارد کردن آن سوخت به محفظه های موتور شروع می شود، جایی که به طور موثر احتراق می شود. مصرف سوخت خودروی شما زمانی کاهش می یابد که هر مرحله از این فرآیند تا حد امکان به آرامی انجام نشود.
یکی از قسمت هایی که با گذشت زمان کثیف می شود انژکتورهای سوخت هستند. رسوبات کربن در اطراف آنها تشکیل می شود و توانایی آنها را برای پاشیدن سوخت به داخل موتور در فواصل زمانی صحیح کاهش می دهد و باعث کاهش مصرف سوخت می شود.
به همین دلیل است که تمیز کردن تزریق سوخت یکی دیگر از خدماتی است که می توانید برای بازگرداندن راندمان سوخت خودرو خود استفاده کنید.
تمیز کردن تزریق سوخت فقط باید هر 40000 کیلومتر یا بیشتر انجام شود. این سرویس فوراً انژکتورها را تمیز می کند و آنها را برای جریان بهینه آزمایش می کند و مصرف سوخت خودرو شما را بهبود می بخشد.

4. بالانس کردن لاستیک ها

تا کنون، خدمات مربوط به موتور، گیربکس و تزریق سوخت خود را دیده‌اید. هنگامی که این سه مورد را پوشش دادید، باید روی چرخ های خود تمرکز کنید.
بهره وری سوخت فقط به آنچه در موتور می گذرد نیست. مطمئناً، اینجاست که سوخت و هوا با هم مخلوط می‌شوند و می‌سوزند تا نیرو تولید کنند که گیربکس آن را به سمت چرخ‌ها می‌فرستد.
تمام این نیرو چرخ‌ها و لاستیک‌ها را هنگام تماس با زمین به حرکت در می‌آورد به این ترتیب، آنها همچنین باید در شرایط بهینه برای بهبود راندمان سوخت خودروی شما باشند.
در اینجا، 3 سرویس وجود دارد که می تواند به کاهش مصرف سوخت ماشین شما کمک کند:
  • پر کردن لاستیک: باید لاستیک های خود را با مقدار مناسب هوا پر کنید و مطمئن شوید که نشتی نداشته باشد.

 

  • بالانس تایر: تعادل تایر تضمین می‌کند که چرخ‌های شما کاملاً متعادل هستند تا حداکثر تماس با زمین را تضمین کند و قدرت موتور را برای حرکت خودرو به جلو منتقل کند. لاستیک های متعادل با عدم اتلاف نیرو به مصرف سوخت کمک می کنند.
  • عقب و جلو کردن لاستیک: این کار باعث می شود که آنها به طور یکنواخت فرسوده شوند. لاستیک‌هایی که فرسوده نشده‌اند همچنان می‌توانند به طور موثر جاده را کنترل کنند، کشش را حفظ کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند.
سعی کنید همیشه لاستیک های خود را در حالت عالی نگه دارید این کار راندمان سوخت شما بهبود می بخشد.

4. تمیز کردن یا تعویض شمع ها

یکی دیگر از بخش‌های مهم پازل «مصرف سوخت بهتر» شمع‌های شماست.
به یاد داشته باشید که هوا و سوخت در داخل محفظه های موتور شما قبل از اینکه برای احتراق فشرده شوند، مخلوط می شوند.
شمع باعث احتراق می شود زیرا جرقه ولتاژ بالا را برای موتور شما برای تبدیل سوخت به نیرو ارائه می دهد.
شمع ها نیز به مرور زمان کثیف و فرسوده می شوند.
بنابراین، اگر اخیراً مصرف سوخت شما بیش از حد استاندارد است، احتمالاً مشکل شمع های شما هستند. می‌توانید برای تمیز کردن شمع‌ها از به مکانیک مراجعه کنید، یا می‌توانید پیشگیرانه آن‌ها را با شمع‌های جدید جایگزین کنید تا راندمان سوخت را به حداکثر برسانید.

حتما بخوانید:

5. تعویض سنسور اکسیژن

چهار سرویس اولی که در بالا ذکر شد، اصولی هستند که باید از آنها استفاده کنید. هنگامی که آنها را انجام دادید، می توانید با تعویض سنسور اکسیژن خود به محض بروز هر گونه مشکل، مصرف سوخت را کاهش دهید.
سنسور اکسیژن داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که خودرو برای تصمیم‌گیری میزان سوخت و هوای درون موتور برای احتراق استفاده می‌کند. برای اطمینان از حداکثر مصرف سوخت برای وسیله نقلیه شما، این داده ها باید دقیق باشند.
وقتی سنسور اکسیژن به خوبی کار نمی کند، مصرف سوخت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین، اگر علائمی از مشکلات سنسور اکسیژن مشاهده کردید، فورا آنها را تعویض کنید. سنسور اکسیژن قطعه ای است که نباید تعویض آن را به تعویق بیندازید زیرا مستقیماً بر مصرف سوخت خودرو شما تأثیر می گذارد.
چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید تا مالک ماشین بهتری باشید، چیزهایی که در آموزشگاه رانندگی به شما یاد نداده اند. قسمت اخبار و مجلات سایت ما منبع بسیار خوبی است که می توانید از آن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *